Životno osiguranje izlazi iz krize i očekuje marketinšku pomoć države

Bez autora
Mar 07 2011

Nakon gotovo desetak godina tijekom kojih se bilježio kontinuirani rast premije u životnim osiguranjima, zadnjih godina čak izmedu 12 i 15 posto, od 2008. godine počeo je obrnuti trend. No, srećom, nema značajnog pada premije i još uvijek je očito da postoji svijest dijela građana o važnosti osiguranja života. I dok je dio osiguravatelja zabilježio pad premije u tom segmentu osiguranja, kao i porast broja otkupa (prekida osiguranja i isplate), kapitalizacije (prekida uplate kroz određeno razdoblje), odnosno zajmova po polici, posebno tješi to da se u drugoj polovici 2010. godine bilježe obrnuti trendovi. Glavni problem koji uzrokuje pad životnih osiguranja vrlo je lako detektirati, iako je svijest građana o tome da moraju štedjeti za vlastitu budućnost iz dana u dan sve veća, problem je velika nezaposlenost te gospodarska neizvjesnost. A redovna su primanja, naravno, glavni izvor bilo kakve štednje.

Životno osiguranje izlazi iz krize i očekuje marketinšku pomoć državeNakon gotovo desetak godina tijekom kojih se bilježio kontinuirani rast premije u životnim osiguranjima, zadnjih godina čak izmedu 12 i 15 posto, od 2008. godine počeo je obrnuti trend.

No, srećom, nema značajnog pada premije i još uvijek je očito da postoji svijest dijela građana o važnosti osiguranja života.

I dok je dio osiguravatelja zabilježio pad premije u tom segmentu osiguranja, kao i porast broja otkupa (prekida osiguranja i isplate), kapitalizacije (prekida uplate kroz određeno razdoblje), odnosno zajmova po polici, posebno tješi to da se u drugoj polovici 2010. godine bilježe obrnuti trendovi.

Glavni problem koji uzrokuje pad životnih osiguranja vrlo je lako detektirati, kažu u Agram osiguranju - iako je svijest građana o tome da moraju štedjeti za vlastitu budućnost iz dana u dan sve veća, problem je velika nezaposlenost te gospodarska neizvjesnost. A redovna su primanja, naravno, glavni izvor bilo kakve štednje.

»Iako čitavo tržište osiguranja već dulje vrijeme bilježi pad većine vrsta osiguranja i prosječne premije, zadovoljni smo, jer se situacija u drugoj polovici prošle godine počela mijenjati nabolje. Zadovoljni smo i zato što se smanjio broj zahtjeva za otkupom i raskidom polica životnog osiguranja, s čime smo se susreli krajem 2009. i početkom 2010. godine. Čini se da trenutačna ekonomska situacija i reforma mirovinskog sustava utječu na pojačanu štednju građana i buđenje interesa za samostalnu brigu o mirovini«, kaže Iva Naglić Dolić, zadužena za odnose s javnošću u Grawe osiguranju te dodaje da korisnici u zadnje vrijeme najviše zanimanja pokazuju za klasične programe životnog osiguranja, koji uz štednju nude i pokriće od teških bolesti te proizvode koji su povezani uz kredite.

U Helios osiguranju krizu također osjećaju prije svega kroz veći broj polica koje se storniraju zbog nemogućnosti plaćanja premije, kao i da je sve teže ugovoriti nove police, jer građani nerado preuzimaju dugoročnu obvezu plaćanja premije, a kad se na to i odluče, nastoje da premija bude u što manjem iznosu. Stoga ističu da bi bilo dobro hitno organizirati marketinšku kampanju, čiji bi nositelji bili država i udruženje osiguravatelja, kako bi se građane informiralo o neumoljivom trendu porasta dugovječnosti te eskalaciju problema sve manjih mirovina te prijetnje siromaštva u starijoj dobi.

Slično kažu i u Erste VIG osiguranju - životno je osiguranje sve atraktivniji oblik ulaganja zbog visokog stupnja sigurnosti koje pruža, no velik dio građana još uvijek nije svjestan njegove svrhe i svih prednosti koje nudi. Dokaz tome je da se dobar dio polica ugovara tek nakon nastanka nekog nesretnog događaja ili kao instrument osiguranja kredita. Razlog tome je, prije svega, recesija, ali i nedovoljni poticaji države životnom osiguranju, kažu u Erste VIG-u.

I u Allianz osiguranju navode da su nakon višegodišnjeg kontinuiranog rasta premije u protekle dvije godine zabilježili stagnaciju, no ljudi ipak u ovakvim kriznim vremenima prepoznaju da im osiguranje treba, pa nije bilo značajnijeg pada. Sonja Miočić, direktorica Službe korporativnih komunikacija, ističe da čak ni ukidanje poreznih olakšica za uplate životnog osiguranja, koje je na snazi od srpnja prošle godine, nije značajnije utjecalo na daljnje ugovaranje životnog osiguranja.

»Ono što jest primjetno je veći broj pozajmica, kao i povećan broj upita o mogućnosti prekida osiguranja, no većina klijenata ipak odluči zadržati policu«, kaže Sonja Miočić.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik